יום ראשון, 5 בפברואר 2012

הטמעה של טכנולוגיה

שלום רב,
אהבתי את ההרצאה הקצרה הזו, הממצאים הפתיעו אותי אך גם בתוכי הייתי מודע לממצאים האלה, כמדריך וכמורה מורים אני רואה את הקשיים שבשטח, נכון שיש הצלחות "איים של הצלחות" אבל יש גם הרבה קשיים בדרך, המורים והמנהלים צריכים ללמוד את השינוי הזה, צריכים להתמודד עם הטכנולוגיה שלרוב הם לא עבדו איתה בכלל לפני זה, לשנות את הגישה הפדגוגית שלהם.....
זאת לא משימה פשוטה בכלל.


זו משימה מורכבת, מתחילה בהכשרת המורים החדשים, הם כבר צריכים ללמוד את הפדגוגיה הזו כבר בלימודי ההסמכה שלהם. צריך להכשיר את המורים הוותיקים דרך ההשתלמויות (מבחינה טכנית) ודרך ההדרכה המקצועית, שזה אומר שצריך שהמדריכים המקצועיים יעברו הכשרה בעצמם כדי שיוכלו להדריך בצורה טובה יותר. ובסוף והכי חשוב, זה "המנהל", שהוא המנוף של כל השינוי הזה. איתו זה מתחיל ודרכו זה יכול להסתיים.


2 comments:

  1. בילאל ערב טוב,
    אני לא חושב שהבעיה נעוצה בטכנולוגיה בעיקר לא אצל המורות והמורים החדשים מהסמינרים והמכללות, הרי גם מתאמנים בשימוש בטכנולוגיה זה זמן רב. הבעיה בתרבות פדגוגית שכבר בשנות השישים של המאה הקודמת קבע פרופ' צבי לם כמה היא חזקה ואינה נותנת אויר לנשימה. אז, בספרו "ההגיונות הסותרים בהוראה" מתאר לם כיצד שומר בית הספר על המלל של המורים כמכשיר כמעט יחיד בהוראה. האם היום המצב הוא לא כך? ידידי הכשרות לא יעזרו! שינוי כיוון, מכווונות לפני המקוונות!

    השבמחק
  2. אילן הייתי רוצה לקוות כי מורים ומורות חדשים אכן מיומנים בשילוב תקשוב בהוראה, יש לי חששות שנובעים גם מקריאה בספרות וגם משיחות עם אנשים העוסקים בתחום כי גם מורים אלו לא עוברים כיום הכשרה מספקת בנושא, גם כי אלו שמכשירים אותם עדיין רכשו את המומנויות המתאימות נראה לי כי על כל המכללות להניף את הנושא ולחולל את השינוי הרצוי, ותת את הדעת כיצד לבצע זאת כדי שלפחות המורים החדשים ישתמשו בתקשוב באופן מושכל

    השבמחק