יום רביעי, 8 בפברואר 2012

הכל תלוי בגישת המנהל

אני מאוד התחברתי למה שנאמר בהרצאה זה באמת משקף את המציאות .אני מדריכה כבר חמש שנים גם בבתי ספר פרטיים וציבורים ואני רואה את הפער הגדול ממה שמציגים בחזון למה שבאמת בא לידי ביטוי בעשייה בשטח.
בכלל היום אין הבדל מהותי בין בתי ספר פרטיים או ציבוריים יש אפילו בתי ספר ציבוריים שיכולים להתחרות בבתי ספר פרטיים מבחינת היכולת הפדגוגית וגם המגוון האמצעים הטכנולוגיים שנמצאים בסביבה הלימודית במיוחד בבתי ספר היסודיים.
אני מאמינה שמינוי בעל תפקיד המנהל זה מאוד חשוב בהיותו תפקיד מרכזי ומוביל בכל תהליך שינוי הוא צריך להיות בעל אישיות פתוחה לכל התחדשות והוא צריך להוויה דוגמה למורים ,אם המנהל לא יהיה שותף פעיל בתהליך השינוי זה לא באמת יקרה אלא באחוז קטן ובמטרה שיווקית כמו שהוצג בממצאים מהסקר בהרצאה.
אני בעבודתי כמדריכה משקיעה הרבה בעברת האמונה שלי בתהליך החדשנות למנהלים ,כי אני מאמינה אם המנהל האמין בשינוי והבין את החשיבות שלו זה יועבר במאה אחוז למורים הוא צריך לא רק לאמין אלא לדעת איך לדרוש ואיך להיות עקבי ממה שהוא דורש והוא צריך בעזרת בעלי התפקידים בבית לאתר את המורים המיומנים ולעודד אותם הוא צריך להכיר את המורים שלו היכולות שלהם ולדעת להעריך כל פעילות חדשנית ולעודד עבודת צוותים ולבקש תפוקות מישיבות זה יעודד עבודה יותר רצינית ויצירתית.

2 comments:

  1. שלום גני ,
    אם לחשוב על מה שכתבת , הרי המציאות בכל המוסדות מבהירה כל מלה שציינת.. בכל המוסדות מי שמוביל את תהליך השינוי הוא זה שעומד בראש הפירמידה ולפי הראות שלו , המדיניות שלו , המחשבות , הכוונות והדרך שבה הוא מוביל את הצוות , אזי המוסד יגיע לאותו מקום .
    את מזכירה לי סיפור על כפר ששמע על המצאה חדשה , ואז כל אנשי הכפר יצאו כדי לראות את ההמצאה הזו . והנה באותה שעה שהיא הגיעה כלם שמעו קול חזק וצפירה ממושכת וראו מרחוק עשן העולה ממנה . כאשר היא הגיעה לכפר ראו שרשרת של קרונות אשר מוביל אותם קרון אחד . כל האנשים רצו והתחילו לכנס אל תוך הקרונות , מלבד איש חכם אחד אשר התקרב לקרון הראשי ושם את ידו עליו והניע את ראשו כמי שמתפלא .. כל האנשים באו אליו ושאלו אותו למה הוא עשה זאת ולא התפלא מההמצאה , אזי הוא ענה : אם הראש חם אזי כל השאר יהיו כמוהו ...
    מוסר ההשכל מהסיפור הוא שאם המנהל מוביל ומאמין במה שהוא עושה אזי כל הצוות ילכו אחריו .

    השבמחק